Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
E090244.jpg --- Schrijven --- Scripties --- Rapporteren
Choose an application
schrijven --- communicatiewetenschappen --- lezen --- Mass communications --- Academische teksten --- Literatuuronderzoek --- Papers --- Scripties --- Wetenschappelijke teksten --- Nederlandse taal --- Nederlandse taal. --- communicatiewetenschappen. --- Communicatiewetenschappen.
Choose an application
The detailed, practical, step-by-step advice in this user-friendly guide will help students and researchers to communicate their work more effectively through the written word. Covering all aspects of the writing process, this concise, accessible resource is critically acclaimed, well-structured, comprehensive, and entertaining. Self-help exercises and abundant examples from actual typescripts draw on the authors' extensive experience working both as researchers and with them. Whilst retaining the user-friendly and pragmatic style of earlier editions, this third edition has been updated and broadened to incorporate such timely topics as guidelines for successful international publication, ethical and legal issues including plagiarism and falsified data, electronic publication, and text-based talks and poster presentations. With advice applicable to many writing contexts in the majority of scientific disciplines, this book is a powerful tool for improving individual skills and an eminently suitable text for classroom courses or seminars.
Rapporteren --- Scripties --- Geneeskunde --- Biologie --- Medical writing. --- Medical writing --- Hygiene --- Medical sciences --- Medicine --- Public health --- Technical writing --- Authorship
Choose an application
This new edition is designed to help postgraduate and research students with the process, preparation, writing and examination of their theses. Many students are able to design their programme of research and to collect the data, but they can find it more difficult to transform their data into a thesis. Using his extensive experience as a successful thesis supervisor, the author outlines: the purpose of the thesis and what it should achieve; strategies for organizing your work as you write your thesis; how to the incorporate a theoretical perspective; sound techniques of academic writing; how to benefit from your supervisors' experience; what to do about publishing preliminary findings; and tips on preparing for the oral examination. This updated edition contains additional material on the writing of shorter doctoral theses; writing about ethical issues; presenting qualitative data, and developing strategies for an oral examination.
#SBIB:303H0 --- #SBIB:309H519 --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Science --- Academische teksten --- Scripties --- Engelse taal.
Choose an application
Wie hogere studies aanvat, moet vroeg of laat op een "wetenschappelijke manier" schrijven. In scripties, bachelorpapers en masterproeven wordt van de student verwacht dat hij de kunst van het academisch schrijven beheerst. Dit boek wil tegemoet komen aan de steeds terugkerende vraag van veel studenten naar een concrete en praktische handleiding om beter academisch te leren schrijven. Het boek is volledig op de praktijk gericht, met authentieke voorbeelden en relevante oefeningen. Vooral de meest voorkomende fouten en problemen worden uitgebreid toegelicht en becommentarieerd. Onder meer de formulering van de onderzoeksvraag, de beschrijving van materiaal en methode, de wetenschappelijke stijl in al zijn aspecten komen uitgebreid aan bod. De voorbeelden en oefeningen zijn afkomstig uit verschillende vakdomeinen, van sociologie over politieke wetenschappen, linguïstiek, biochemie en biotechnologie
Academisch Nederlands. --- Eindwerken. --- Nederlandse taal --- Scripties. --- Thesissen. --- Wetenschappelijke teksten --- Schrijfvaardigheid. --- Stijl. --- Nederlandse taal. --- Linguistics --- School management --- Teaching --- theses --- Science --- eindwerken schrijven --- schrijfvaardigheid --- Didactics of higher education --- Stilistics --- 800.6 --- 655 --- 001.818 --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:309H519 --- Academic collection --- 001 --- 001.8 --- 003 --- 007 --- 808 --- Scripties ; thesissen ; handleidingen ; gidsen --- Taal ; het schrijven --- onderzoek --- papers --- scripties --- verhandelingen --- 800.51 --- Nederlands, rapporteren --- 844.4 --- portfolio (ler) --- rapporteren --- academisch rapporteren --- communicatie, schriftelijk --- E090403.jpg --- Scripties --- schriftelijke communicatie --- 001.818 Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- 800.6 Taalzuiverheid. Taalbeheersing --- Taalzuiverheid. Taalbeheersing --- Grafische industrie. Drukkerij. Uitgeverij. Boekhandel-- algemeen --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijk werk --- Onderzoeksmethodologie --- Schrijven --- Communicatie --- Taalwetenschappen ; het maken van scripties, thesissen, handleidingen, gidsen --- 007.2 --- Technical writing --- Handbooks, manuals, etc. --- departement Algemeen 08 --- wetenschappelijk werk --- schriftelijke vaardigheden --- paper --- Schriftelijke communicatie --- Taaladvies --- Taalgebruik --- Scriptie --- Writers' workshops. --- Dutch language --- Study and teaching.
Choose an application
De voorbije twintig jaar is er in het onderwijs veel veranderd: van klas, universiteit en hogeschool tot studiehuis en open leercentrum. Leren is een actievere en vaak ook meer zelfstandige bezigheid geworden. De informatietechnologie heeft een overvloed van informatie en documentatie binnen handbereik gebracht. Een paper, een project of een scriptie schrijven vraagt echter veel meer werk dan met enkele behendige muisklikken wat gegevens opzoeken en verwerken. De overtuigingskracht van een werkstuk ligt evenmin alleen in de opmaakmogelijkheden van je tekstverwerker.Dit boek legt uit hoe je zo een werkstuk aanpakt en stap voor stap uitwerkt: het afbakenen van een onderwerp, het opzoeken en beoordelen van informatie uit boeken, tijdschriften en op het internet, het verwerken van de informatie, het opstellen van een werkplan, het uitschrijven van een goed gestructureerde tekst, de opmaak van het werkstuk en de presentatie ervan. Enkele oefeningen helpen je om je zoek- en schrijfvaardigheden aan te scherpen.Het voorbereiden van papers, projectrapporten en scripties maakt, zeker in het Vlaamse en Nederlandse hoger onderwijs, steeds vaker deel uit van een leerproces waarin het ontwikkelen van competenties centraal staat, of van nieuwe evaluatiemethoden zoals assessments. Ook daarover vind je in dit boek informatie en tips.Dit boek is een wegwijzer voor leerlingen en studenten, maar ook leraren, lectoren en docenten vinden er aanzetten om na te denken over de mogelijkheden van papers, projecten en scripties als onderdeel van een leerproces.
Eindwerken. --- Papers. --- Projectwerk. --- eindwerken schrijven --- Science --- projectaanpak --- Learning --- Computer simulation --- Learning [Psychology of ] --- Handbooks, manuals, etc. --- Social aspects --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Documentation Documentatie --- Méthodes de recherche Onderzoekstechnieken --- #KVHB:Methodologie --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- #KVHB:Scripties --- 001 --- 001.8 --- 003 --- 007 --- eindwerk --- informatievaardigheden --- schrijfvaardigheid --- scripties --- dissertaties --- essays --- handleiding --- literatuuronderzoek --- papers --- verhandelingen --- 001 )* WETENSCHAP EN KENNIS IN HET ALGEMEEN --- bibliografie --- scriptie --- 001.81 --- 450.8 --- Bronvermeldingen --- Citeren --- Eindnoten --- Rapporteren --- Refereren --- Scripties --- Voetnoten --- S20080768.JPG --- literatuurstudie --- project --- projectonderwijs --- schriftelijke communicatie --- wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijk werk --- Onderzoeksmethodologie --- Schrijven --- Communicatie --- 007.2 --- competenties --- hoger onderwijs --- oefeningen --- presentaties --- projecten --- refereren --- verslagen --- Informatievaardigheden --- Schriftelijke communicatie --- Scriptie --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Professionalisering --- departement Algemeen 08 --- schriftelijke vaardigheden --- Papers --- Projecten --- Paper --- Project --- 591 --- Onderzoek (algemene literatuur)
Choose an application
In het hoger onderwijs neemt het ontwikkelen van beroepsbekwaamheden, ook het leren onderzoeken, een belangrijke plaats in. Studenten in HBO en op universiteiten worden steeds vaker geconfronteerd met (kleine en grote) onderzoeksopdrachten, omdat gebleken is dat onderzoek doen een goede manier is om allerlei dingen te leren. Dit boek is het 3de deel van een vierluik van onderzoeksboeken dat 4 cruciale onderdelen van het onderzoeksproces behandelt. Elk boek is los te gebruiken maar opgebouwd volgens een vaste structuur. Naast heldere uitleg over nut, eisen en aanpak, bevat elk boek voorbeelden, uitgewerkte oefeningen, vraagbaken, zelftesten en opdrachten om de leerstof toe te passen op het eigen (klein of groot) onderzoek
Rapporteren. --- Wetenschappelijk onderzoek. --- Science --- onderzoek --- Research --- rapporteren --- wetenschappelijk onderzoek --- 001.81 --- 450.8 --- 499.5 --- hoger onderwijs --- maatschappelijk verkeer --- oefeningen --- onderzoeken --- schriftelijke communicatie --- Onderzoeksmethoden --- Probleemoplossend leren --- Scripties --- wetenschappelijk schrijven --- Science research --- Scientific research --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Methodiek van het studeren --- Schriftelijke communicatie --- Information services --- Learning and scholarship --- Methodology --- Research teams --- Wetenschappelijk onderzoek --- Hoger onderwijs --- Onderzoek --- Rapporteren --- onderwijs --- handleiding --- 37 --- 003 --- Natuurwetenschappen --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
e gaat naar het hoger onderwijs, maar je wordt overdonderd door het aanbod en de gehanteerde terminologie? Je hebt het nog moeilijk met je definitieve studiekeuze? Je wilt graag meer informatie en tips over het plannen en organiseren van je studies tijdens het studiejaar en/of tijdens de examenperiode? Je maakt je zorgen over je studiemethode en je slaagkansen? Je wilt je schrijfvaardigheden verbeteren? Je vindt het moeilijk om je aan te passen aan je nieuwe leefomstandigheden en aan je nieuwe omgeving? De examens schrikken je enorm af en bezorgen je veel stress? Je wilt graag meer informatie over de voorbereiding voor de examens? Je hebt lees- of leerproblemen en wilt weten wat hieraan gedaan kan worden? Of: je zit in je laatste bachelor- of masterjaar en weet niet goed hoe een bachelor- of masterproef te schrijven? Op al deze vragen en nog vele andere kan je een antwoord vinden in dit boek.De Studeerwijzer is in de eerste plaats geschreven voor (toekomstige) studenten. Maar ook docenten, leerkrachten, studiebegeleiders … kortom iedereen die vragen heeft of meer wilt weten over het wel en wee van studeren in het hoger onderwijs, vindt tips en uitleg in dit boek.De Studeerwijzer is samengesteld op basis van de expertise van een professioneel team studentenpsychologen en studiebegeleiders van de Dienst studiebegeleiding aan de Vrije Universiteit Brussel.
Studievaardigheden --- Hoger onderwijs. --- Study methods --- studiemethoden --- HO (hoger onderwijs) --- Students --- Belgium --- Study and teaching --- departement Algemeen 08 --- hoger onderwijs --- studentenbegeleiding --- studiebegeleiding --- studieplanning --- #KVHB:Studeren --- #KVHB:Studiemethode --- leren leren --- studeren --- 489.5 --- 450.8 --- 489.52 --- Mind mapping --- Schrijfvaardigheid --- eindwerk --- examen --- faalangst --- leesvaardigheid --- sociaal emotionele factoren --- studiekeuze --- studiemethode --- Examens --- Hoger onderwijs --- Leerproblemen --- Leesproblemen --- Leesvaardigheid --- Leren leren --- Studiebegeleiding --- Studiemethode --- leren leren (ler) --- studeren (ler) --- studiebegeleiding (ler) --- Hoger onderwijs; Vlaanderen --- Studeren --- Studiemethoden --- 083380.jpg --- Scripties --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- schriftelijke communicatie --- hoger onderwijs - studie en studieresultaten --- Methodiek van het studeren --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- (zie ook: Lezen) --- (zie ook: Studiemethoden) --- (zie ook: schrijven) --- 007.2 --- 371.21
Choose an application
Mijn studiebegeleider is niet zomaar een agenda waarin de leerlingen hun lessen en huistaken noteren. Deze uitgave wil hen leren hoe ze hun studieactiviteiten efficiënt kunnen plannen. Daarnaast wil hij ook een hulp zijn bij het verwerven van een goede studiehouding. Uiteraard is hierbij de samenwerking tussen school en thuis zeer belangrijk. Er wordt dan ook wekelijks ruimte voorzien voor opmerkingen of suggesties van de leerkracht en de ouders. Elke week staat een bepaalde studiehouding centraal. Soms is dat aandachtspunt reeds aangegeven. Als dat niet het geval is, maken de kinderen in overleg met u een keuze uit de lijst vooraan op de cover. Het hoofddoel van het werken met weekpunten is leren reflecteren over de eigen denk-, werk- en leerprocessen. Door deze reflecties met de leerlingen te bespreken, geeft u een concrete invulling van de eindtermen 'leren leren'.
Leren leren. --- Ouderparticipatie --- Planning. --- Studievaardigheden --- Basisonderwijs. --- studievaardigheden --- lager onderwijs 4de jaar (doelgroep) --- schoolagenda --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Study methods --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- Didactics of primary education --- 450.8 --- basisonderwijs --- studiebegeleiding --- studiemethoden --- Leren leren --- Schoolagenda's(agenda's) --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- 2e graad l.o. --- 475.6 --- 4e leerjaar l.o. --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Handboek/cursus --- Leren --- Schoolagenda's --- Studiemethoden --- . --- Begeleiding ; onderwijs --- Studiebegeleiding ; lagere school --- Studiemethode ; lagere school --- Studievaardigheden ; basisonderwijs --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- Informatiekunde --- (zie ook: Studiemethoden) --- (zie ook: interactief leren) --- 2e graad l.o --- 4e leerjaar l.o --- #BSCH: vak: schoolagenda --- Schoolbooks - Didactic material --- Studiemethode --- Schoolagenda
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|